Welkom

Door middel van deze blog wil ik christenen oproepen om aan de slag te gaan en anderen te helpen duurzaam te worden. Een christen heeft een voorbeeldfunctie op veel terreinen. Ten eerste wijst een christen op het verlossingswerk van Jezus. Daarnaast laat een christen zien hoe hij/zij omziet naar deze wereld, zowel naar de mensen als de natuur. Verstandig omgaan met medemensen, natuur en geld zijn kernbegrippen. Wil jij je bij deze groep aansluiten? Stuur een bericht aan: DuurzamechristenKees@gmail.com

vrijdag 28 mei 2010

Weg met dat ijs

In de Pers van afgelopen woensdag las ik dat veel landen in het noorden van de wereld zoals, Rusland, de VS, IJsland, enz. wachten op het smelten van de gletsjers zodat zij snel kunnen gaan boren naar de laatste resten van de olievoorraden. Zodra het dun genoeg is gaat men aan de slag, alleen is men er nog niet over uit waar hun landsgrenzen precies liggen.
Dat het ijs smelt door de opwarming van de aarde en dat de olievoorraad eens op raakt is iedereen het eens, maar men zou meer energie moeten steken in alternatieve bronnen die niet opraken, zoals b.v. zon, wind en waterkracht. Ik hoop dat er nog genoeg olie is totdat men helemaal is overgeschakeld op alternatieve energie, maar niemand weet wanneer het op is. Sommige geleerden hebben het over 10, anderen weer over 40 jaar. Ik houd mijn hart vast!
Ik wil alvast mijn best doen om te gaan consuminderen en hoop dat anderen dat ook willen gaan doen.
De Pers: Weg met dat ijs.

Geen opmerkingen: