Welkom

Door middel van deze blog wil ik christenen oproepen om aan de slag te gaan en anderen te helpen duurzaam te worden. Een christen heeft een voorbeeldfunctie op veel terreinen. Ten eerste wijst een christen op het verlossingswerk van Jezus. Daarnaast laat een christen zien hoe hij/zij omziet naar deze wereld, zowel naar de mensen als de natuur. Verstandig omgaan met medemensen, natuur en geld zijn kernbegrippen. Wil jij je bij deze groep aansluiten? Stuur een bericht aan: DuurzamechristenKees@gmail.com

zondag 23 mei 2010

Willem Alexander en Maxima

Ik verbaasde mij eerst toen ik van prins Willem Alexander vernam dat hij zich verdiept had in "water" totdat ik las dat zoet water in Nederland heel gewoon uit de kraan komt zoveel als ik wil, maar dat dit in veel landen helemaal niet vanzelfsprekend is. Erger nog, soms moeten mensen uren lopen voor een kruik met water. Tevens raakt het zoete water verder ook nog op wegens de opwarming van de aarde. Vaak is het slaan van een waterpunt voor veel mensen al een oplossing en gezond water levert ook direct gezondheid op, een win-win situatie dus.
Prinses Maxima heeft haar aandacht gevestigd op het microkrediet. Dit klonk mij, als buitenstaander, ook zeer vreemd in de oren, maar ook nu ben ik "om". Het is zo geweldig als wij mensen kunnen helpen met een klein bedrag zodat zij in hun eigen levensbehoefte zelf kunnen gaan voorzien zonder steeds maar in de rij te hoeven staan voor eten.
Als christen wil ik graag ook zaken voor mijn rekening gaan nemen die werkelijk "tellen" in deze wereld. Wat kan ik, maar ook, wat kunt u doen voor andere mensen? Een fijn Pinksterfeest toegewenst.

Geen opmerkingen: